cliëntenraad Ambulancezorg Groningen opgericht

15 april 2021

Met trots kunnen wij mededelen dat wij officieel een cliëntenraad hebben opgericht! Deze cliëntenraad behartigt de collectieve belangen van alle (toekomstige) cliënten en ziet toe op de kwaliteit van dienstverlening.

De cliëntenraad zal gevraagd of ongevraagd advies geven over onderwerpen die belangrijk zijn voor onze patiënten en betrekking hebben op het beleid van Ambulancezorg Groningen. Ze richten zich vooral op die aspecten van de zorg die relevant zijn voor de wijze waarop cliënten de zorg ervaren. Thema’s als kwaliteit, veiligheid en transparantie worden onder de loep genomen om dit vanuit het perspectief van de cliënt te verankeren.

Sinds 2020 is het wettelijk verplicht voor alle ambulanceorganisaties in Nederland om een cliëntenraad te hebben, maar voor ons is het belangrijkste doel dat ook vanuit het cliëntenperspectief een bijdrage wordt geleverd aan het optimaliseren van goede en professionele ambulancezorg.

Samenstelling cliëntenraad

De cliëntenraad van Ambulancezorg Groningen bestaat uit vijf leden:

  • Marianne Heller (voorzitter)
  • Hanneke van de Velde
  • Josefien Boerma
  • Jornt de Vries
  • Nancy Bosch

Deze vijf leden komen een aantal keer per jaar bijeen om diverse onderwerpen te bespreken. Daarnaast zullen ze met de patiënt in contact komen, zodat ervaringen kunnen worden uitgewisseld.

We horen graag wat je ervaringen zijn met de ambulancezorg. Heb je vragen, opmerkingen of suggesties aan de cliëntenraad, dan kun je ze bereiken via cliëntenraad@ambulancezorggroningen.nl. Ook kun je het algemene nummer van Ambulancezorg Groningen bellen (050 – 317 63 30) en aangeven dat je contact zoekt met de cliëntenraad.

Directeur/ bestuurder Jeroen van der Ster en voorzitter van de cliëntenraad Marianne Heller Directeur/ bestuurder Jeroen van der Ster en voorzitter van de cliëntenraad Marianne Heller